Dataskyddspolicy – GDPR

Vi vill att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar personuppgifter, oavsett om du är kund, medlem i en samarbetande organisation eller stöder någon av våra kampanjer. Vi följer Dataskyddsförordningen och andra dataskyddslagar och skyddar personuppgifter med omfattande säkerhetsåtgärder. Denna dataskyddspolicy informerar om hur vi samlar in och behandlar personuppgifter, samt dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.

Vilka personuppgifter samlar vi in och varför?

Vi behandlar personuppgifter som namn, e-post, befattning och telefonnummer beroende på ändamålet. Ytterligare uppgifter kan inkludera politisk tillhörighet eller ställningstaganden i sakfrågor för offentliga personer.

Vi behandlar även personuppgifter som personuppgiftsbiträde för kunders räkning. Kunden ansvarar då för personuppgiftsbehandlingen. Dessa uppgifter kan inkludera namn, kontaktuppgifter, interaktioner på webbplatser, intresseområden och åsikter i samhällsfrågor. Om du har frågor om denna behandling kan du kontakta oss, men vi kan också hänvisa dig till den ansvarige för uppgifterna.

Hur samlar vi in personuppgifter?

Vi samlar in personuppgifter när du exempelvis anmäler dig för nyhetsbrev, deltar i event, beställer tjänster eller kontaktar oss i olika ärenden. Vi kan också få uppgifter från tredje part, såsom myndigheter, sociala nätverk, samarbetspartners och offentliga källor.

Vad gör vi med personuppgifterna?

Vi använder eventuella personuppgifter för att:

  • Tillhandahålla våra tjänster och produkter
  • Uppfylla juridiska skyldigheter
  • Skicka kommunikation och kampanjer
  • Analysera och förbättra kampanjinteraktioner


Behandlingen sker med stöd av rättslig förpliktelse eller berättigat intresse.
Om vi behöver ditt samtycke för någon behandling, kommer vi att inhämta det i förväg.

Delning av dina uppgifter

Vi kan dela dina uppgifter med tredje parter som hjälper oss i vår verksamhet, såsom leverantörer och tekniska tjänster.
Vi ser alltid till att dessa behandlar dina uppgifter säkert.

Överföring till tredje land

Vi strävar efter att behandla dina personuppgifter inom EU/EES. Om det inte är möjligt, säkerställer vi att en adekvat skyddsnivå upprätthålls genom skyddsåtgärder som standardavtalsklausuler eller Binding Corporate Rules.

Skydd av dina uppgifter

Vi skyddar dina personuppgifter med tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att förhindra otillbörlig åtkomst, förändring och förstörelse.

Lagringstid för dina uppgifter

Vi sparar dina personuppgifter så länge det är nödvändigt för respektive ändamål och följer lagstadgade krav på lagringstider.

Dina rättigheter

Du har rätt att:

  • Få tillgång till dina uppgifter
  • Begära rättelse av felaktiga uppgifter
  • Begära radering av dina uppgifter
  • Begära begränsning av behandling
  • Invända mot behandling och direktmarknadsföring
 

För att utöva dina rättigheter, kontakta oss.

Ändringar i denna policy

Vi förbehåller oss rätten att ändra denna policy. Besök vår webbplats regelbundet för att hålla dig uppdaterad om eventuella förändringar. Vid större förändringar kontaktar vi dig direkt.

Kontakt

Om du har frågor om hur vi hanterar personuppgifter eller vill utöva dina rättigheter, kontakta oss.

Pressbild Camilla Wagner 2025

Camilla Wagner

Camilla är tidigare ekonomijournalist med lång erfarenhet som ledarskapskonsult. I mer än 25 år har hon bevakat jämställdhet i svenskt näringsliv och var ansvarig för listan över näringslivets 125 mäktigaste kvinnor 2000-2012. Med konkreta exempel och skarpa analyser tydliggör Camilla vilka hinder som ligger i vägen för jämställdhet och inkludering, vilka effekter det får och hur vägen framåt ser ut.

Bli medlem i Klara K-nätverket

I Klara K’s nätverk samlas kvinnor från olika branscher och sektorer regelbundet för att utbyta erfarenheter, fylla på med kunskap och energi samt lyssna till inspirerande gäster. 

Faktureringsadress
Klara K AB
Högbergsgatan 99
118 54 Stockholm

Klara K AB
Org.nr: 559002-2371
Dataskyddspolicy – GDPR

Klara K Medlemsvillkor

Dessa avtalsvillkor gäller för företagsmedlemskap i Nätverk Stockholm och har accepterats senast när fakturan för första årets medlemskap betalats.

Medlemskapet är inte personligt utan samtliga platser är företagsplatser. Det innebär att ni kan byta ut personerna som deltar på träffarna. Ett medlemskap innebär en person per träff, vill ni vara fler personer på varje träff så krävs lika antal medlemskap som personer. Senast en vecka innan får ni information av oss om nästa träff och vi vill gärna att ni meddelar vem/vilka som kommer. Aktuellt program uppdateras löpande på www.klara-k.se.

12 500 kr exklusive moms per plats och år. Fakturering sker en gång per år i samband med att medlemskapet förnyas. Betalning skall vara oss tillhanda inom 10 dagar netto om inget annat överenskommits. Meddela oss om ni behöver längre förfallotid.

Bindningstid om tolv månader i taget med en månads uppsägningstid. Om medlemskapet inte sägs upp så förlängs medlemskapet automatiskt med ett år i taget. Det innebär att avtalet skall sägas upp senast en månad innan innevarande medlemsperiods utgång. Det framgår i bekräftelsen vilken startmånaden är för medlemskapet. (Ex: Om startmånaden är mars sägs medlemskapet upp senast den sista januari.)

Medlemskapet sägs upp skriftligen med ett mejl till info@klara-k.se.

Ändringar kan förekomma och vi försöker i så fall meddela det i god tid. (Ex: att en talare blir sjuk eller får förhinder.)

Medlemskapet får överlåtas till annan part. Meddela oss i så fall till vem och från och med när det ska gälla. Klara K har rätt att överlåta avtalet till annan part och detta meddelas i så fall skriftligen till medlemmarna. Vi hoppas att ni ska ha både glädje och nytta av ert/era medlemskap. Vi försöker besvara eventuella frågor så snabbt som möjligt, oftast samma dag. 

Kontakta oss

Fyll i formuläret eller ring direkt

Klara K AB
Org.nr: 559002-2371
Dataskyddspolicy – GDPR